تاجگذاری مودریچ در لندن، انتها سلطه 10 ساله رونالدو و مسی

به گزارش مجله سرگرمی، مجله مهر- صادق پریدری: مراسم برترین های فوتبال دنیا شب گذشته در لندن برگزارشد، مراسمی که هر ساله علاقه مندان به مستطیل سبز را گرد یکدیگر جمع می نماید تا بهترین های فوتبال را بشناسند. با اینکه مراسم سال جاری سه ماه زودتر از موعد خودش برگزارشده بود، اما این دلیل نمی شد که کم رونق باشد.

تاجگذاری مودریچ در لندن، انتها سلطه 10 ساله رونالدو و مسی

در این میان با اطمینان می توان گفت که مهم ترین و معتبرترین جایزه این شب، عنوانی است که فیفا با نام The Best به بهترین بازیکن مرد اهدا می نماید. عنوانی که رسیدن به آن برای هر بازیکن فوتبالی یک آرزوی بزرگ است.

سالیان سال است این جایزه بین لیونل مسی و کریستیانو رونالدو دست به دست می شد و سال جاری هم انتظار می رفت پس از انتها فصل فوق العاده در رئال مادرید و درخشش رونالدو در جام دنیای این بازیکن باشد که صاحب عنوان بهترین باشد اما هافبک کوچک اندام کروات تیم رئال مادرید همه معادلات را بر هم زد.

چرا مودریچ؟!

کسی فکر نمی کرد لوکا مودریچ همان خرید سال 2012 مادرید که لقب بدترین خرید فصل را هم گرفته بود، چند سال بعد اولین کسی باشد که به سلطه مسی و رونالدو در انتخاب بهترین بازیکن انتها می دهد.

سال 2012 پس از رای گیری سایت روزنامه مارکا، مودریچ بدترین خرید فصل رئال انتخاب گردیده بود! او با 30 میلیون یورو از تاتنهام برای کسب جام های بیشتر به رئال پیوسته بود ولی اوضاع جوری که فکرش را می کرد پیش نرفت. او که در 33 بازی از 38 بازی فصل حضور داشت، هرگز نتوانست حضور موثری از خودش نشان دهد. انتها فصل 2012-2013 بیشتر از اینکه برای لوکا تلخ باشد، برای مورینیو تلخ شد و او بدون اینکه بتواند با رئال جامی را بالای سر ببرد، تیم را ترک کرد. کارلو آنجلوتی ایتالیایی سرمربی بعدی رئال بود، کسی که به نظر می رسید به مودریچ اطمینان دارد و او را به ترکیب اصلی رئال اضافه می نماید.

مودریچ در لباس رئال می درخشید و دیگر جای خودش را در دل هواداران باز نموده بود، تا جاییکه پاس گل خاطره انگیز سرخیو راموس در فینال لیگ قهرمانان مقابل اتلتیکو را ارسال کرد، همان گلی که که به حسرت 11 ساله رئال در قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا انتها داد.

انتها سلطه 10 ساله رونالدو و مسی

درخشش لوکیتا در پیراهن رئال ادامه داشت و او در کنار تونی کروس، ایسکو و کاسیمیرو تبدیل به یکی از ارکان مهم رئال در قهرمانی های متوالی لیگ قهرمانان اروپا بود. این افتخارها و رسیدن به فینال جام دنیای 2018 روسیه موجب شد تا لوکا موفق گردد عنوان بهترین بازیکن سال اروپا را به دست آورد.

این انتخاب موجب شد تا رسانه ها گمانه زنی نمایند که ممکن است این بازیکن موفق گردد پس از 10 سال بر سلطه بی چون و چرای کریس رونالدو و لیونل مسی انتها دهد.

با این حال احتمالا اگر کسی از هواداران فوتبال می پرسید چه کسی به جز مسی و رونالدو می تواند عنوان بهترین بازیکن سال را یدک بکشد، کسی به مودریچ کروات فکر نمی کرد. نیمار، ادن هازارد، کوین دی بروین یا حتی کیلین امباپه شانس بیشتری برای به دست آوردن این عنوان در میان رسانه ها و مردم داشتند. اما افتخارات فراوان همراه با رئال، نایب قهرمانی در جام دنیای همراه با کرواسی و از همه مهم تر رفتن رونالدو به یوونتوس که شانس کسب این عنوان را از او گرفت، باعث شد تا لوکیتا هافبک ریز نقش رئال بتواند بهترین بازیکن فوتبال فیفا را کسب کند تا بعد از کاکا اولین بازیکنی باشد که در یازده سال اخیر برترین بازیکن دنیا از سوی فیفا گردیده است.

namasho.com: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 3846

به "تاجگذاری مودریچ در لندن، انتها سلطه 10 ساله رونالدو و مسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاجگذاری مودریچ در لندن، انتها سلطه 10 ساله رونالدو و مسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید