آمار بالای زنان بی سواد نسبت به مردان در لرستان

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، رضا زینی وند در شورای آموزش و پرورش لرستان با اشاره به اینکه تعدادی از مدارس لرستان متروکه هستند و با توجه به قانون و با تبدیل به احسن آنها، منبع درآمدی خوبی برای آموزش و پرورش با تغییر کاربری به صورت رفاهی، ورزشی، فروش و ... می توانند باشند، اظهار داشت: در حال حاضر خیلی از مدارس ما در استان متروکه هستند.

آمار بالای زنان بی سواد نسبت به مردان در لرستان

وی با بیان اینکه حدود هزار و 50 مدرسه در لرستان کدتخریبی خورده اند، عنوان کرد: به طور قطع می توانیم از این ظرفیت قانونی برای احیای این مدارس استفاده کنیم.

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه یکی از مشکلات ما در لرستان این بوده که نسبت دانش آموز به معلم، نسبت به میانگین کشوری خیلی پایین تر است، عنوان کرد: از ما خواسته اند که این روند را ارتقا بدهیم.

زینی وند با اشاره به اینکه این عدد در کشور 23 بوده و در لرستان 20 است، گفت: این امر موجب شده که تراکم در برخی از مدارس لرستان به 40 نفر برسد.

وی با بیان اینکه حدود 457 کلاس زیر پنج نفر در لرستان وجود دارد، ادامه داد: حدود 240 کلاس متوسطه اول و دوم در استان بین 10 تا 15 دانش آموز دارند که باید کمتر از 20 نفر نباشند.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان، بیان داشت: یکی از راههایی که می توان از طریق آن نسبت دانش آموز به معلم را ارتقا دهیم و به میانگین کشوری نزدیک کنیم احداث مدارس شبانه روزی و یا تجمیع مدارس روستایی و عشایری در جوار یکدیگر است.

زینی وند، گفت: با این اقدام افراد لازم التعلیم ما بیشتر تحت پوشش تحصیلی قرار می گیرند و زمینه ادامه تحصیل دانش آموزان دختر و یا پسر در روستاها که در دوره راهنمایی و دبیرستان ترک تحصیل می کنند فراهم می شود.

وی با بیان اینکه آمار بی سوادی زنان نسبت به مردان در لرستان 7.8 درصد بیشتر است، گفت: یکی از دلایل این امر این بوده که توازن در توزیع امکانات بین دانش آموزان دختر و پسر رعایت نشده است.

namasho.com: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: mehrnews.com
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 415

به "آمار بالای زنان بی سواد نسبت به مردان در لرستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمار بالای زنان بی سواد نسبت به مردان در لرستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید