وعده سهرابیان، رنسانس دوباره در قایقرانی

به گزارش مجله سرگرمی، رییس فدراسیون قایقرانی به دنبال ایجاد رنسانس دوباره ای در رشته قایقرانی است که در سالهای گذشته حال و روز خوبی نداشته است.

وعده سهرابیان، رنسانس دوباره در قایقرانی

به گزارش خبرنگاران، فدراسیون قایقرانی سال گذشته با حواشی ریز و درشت زیادی در گیر بود که بحث انتخابات هم تنور حواشی را داغ تر کرد اما در نهایت علیرضا سهرابیان که از جنس همین رشته بود، سکان راهنمایی فدراسیون را برعهده گرفت. سهرابیان بدون شک راه سختی را پیش رو دارد چراکه خانواده قایقرانی این مأموریت را به او داده اند که قایقرانی را به روزهای خوب خود برگرداند. سهرابیان با حضور در خبرنگاران از روزهای سختی که باید پشت سر بگذارد تا به گفته خودش رنسانس که می خواهد دوباره در این رشته ایجاد کند، صحبت کرد. شاید مهمترین اتفاق در طول این گفت و گو شکستن بغض یک رئیس فدراسیون برای رشته و ورزشکارانی باشد که روزی تمام سختی های آن را با پوست، گوشت و استخوانش خود لمس نموده است.

در ادامه گفت و گوی خبرنگاران با سهرابیان را می خوانید:

به نظر می رسد فدراسیونی را تحویل گرفتید که سرشار از مسائل بود. در زمان ورودتان به فدراسیون مهمترین مسائلی که با آن روبرو شدید چه بود؟

فکر می کنم بهترین اتفاق برای یک مدیر این باشد که در سخت ترین شرایط مدیریت خود را به اثبات برساند. همچنین در سخت ترین شرایط دوستان خود را بشناسد. مدیرت وقت تا آنجا که امکان داشت سعی نموده وضعیت را ثابت نگه دارد و شاید هم در شرایطی که آن موقع داشته همین قدر از دستش بر آمده است. به هر حال فدراسیون به این شکل به من تحویل داده شده است و اینکه من بتوانم با یاری دوستانی که به من یاری می نمایند و با برنامه ریزی که که در یک گروه انجام می گردد بدهی ها را پرداخت کنم و سیستم را ثابت نگه دارم مهم است. من کوشش می کنم در خصوص بدهی های گذشته و مسائل حرفی نزنم و بهترین حالت این است بعد از چهار سال بگویند مدیریت من و دوستانم خوب بوده است یا نه.

خب فکر نمی کنید بهتر است در خصوص بدهی ها صحبت کنید چون اگر بدهی ها نبود می توانستید کارهای مهمتری با آن پول ها انجام دهید؟

من قبلاً هم گفته ام اگر این بدهی ها نبود می توانستم به جای اینکه پول ها را برای تسویه بدهی ها هزینه کنم صرف آوردن مدرس و مربی خوب کنم تا سیستم مربیان من را در حد مطلوب افزایش دهد. هر بدهی هست برای خانواده خودم هست و اگر بخواهم تخریب کنم، خانواده خودم را تخریب نموده ام. بهترین حالت این است این گونه در جامعه رسانه بگویم که امیدوارم در زمان کوتاهی بدهی ها توسط من و دوستانم پرداخت گردد.

فکر نمی کنید اگر خانواده قایقرانی از این میزان بدهی ها و اینکه شما دارید پول ها را صرف پرداخت بدهی ها می کنید، آگاه نباشند ممکن است بعداً از شما انتقاد نمایند که اقدام مؤثری برای پیشرفت قایقرانی انجام ندادید؟

یک پدر در خانواده هیچ موقع نمی آید با گفتن اینکه پول ندارم، بدهکارم خانواده خودش را تضعیف کند. این کار فکر خانواده را بهم می ریزد. در حال حاضر ما به دنبال کسب سهمیه المپیک هستیم و دختر و پسرانی که در اردو هستند اگر من چیزی به صبحانه آنها اضافه می کنم خیلی تشکر می نمایند و این محجوب بودن آنها را می رساند و روا نیست من بخواهم به آنها بگویم اگر بدهی ها را ندهیم مثلاً تعلیق می شویم یا مسائل دیگر پیش می آید. با آرامش این کار را انجام دهم، بهتر است. من مهمانانی داشتم که قول دادند از ماه بعد یاری هایشان را به من بدهند. وزارت ورزش تا الان خیلی به من یاری نموده است آقای صالحی امیری هم هر چیزی خواسته ام یک پله بالاتر به من داده است. سیستم به شکلی دارد پیش می رود که بار از دوش من برداشته می گردد و تا شهریور کمرم صاف می گردد. اینکه بخواهم سختی و مسائل را به خانواده تزریق کنم کار قشنگی نیست.

در چند ماهی که فدراسیون با سرپرست اداره می شد و به نظر می رسد خیلی از برنامه ها و اردوها انجام نشد درست است؟

اگر از سه سال پیش برنامه مدون برای المپیک داشتیم مطمئناً باشید ملی پوشان ما الان این نبودند. با افتخار می گویم در حال حاضر 21 اردو مختلف در ایران در حال برگزاری است اتفاقی است که شاید حرف آن هم سخت باشد این نشان می دهد که هیأت های استانی پشت من هستند و آنها برگزاری یک یا دو اردو را با بهترین شرایط و با استفاده از اسپانسرهایی که خودشان پیدا نموده اند، تقبل کردند نشان دهنده این است که این خانواده دارد دوباره مثل زنجیر بهم وصل می گردد. افتخار می کنم هیأت هایی دارم که پشت من ایستاده اند و دارند یاری می نمایند تا اردوهای من روی زمین نماند. من حالا را نمی بینم و این قول را به آقای صالحی امیری داده ام در المپیک بعد می توانید از فدراسیون قایقرانی چیز دیگری را ببینید. البته من قول مدال نمی دهم که تیم هایم اعزام گردد و بودجه هم بگیرم بلکه م ی گویم تعدد کسب سهمیه المپیک رقم می خورد.

بنابراین با توجه به زمانی که از دست دادید، کار برای المپیک 2020 سخت شده است؟

بله خیلی سخت شده است شش ماه را برای برگزاری اردوها از دست دادیم. با این حال کوشش خود را می کنیم و ما حتی داریم کارها را برای میزبانی مسابقات کانوپولو قهرمانی آسیا را انجام می دهیم و این نوید را می دهم زیباترین قهرمانی آسیا کانوپولو را شاهد خواهید بود. با وجود مسائل اقتصادی کوشش می کنیم این اتفاق بیفتد و کمتر کسی این کار را می نماید اما من این قول را می دهم.

آینده قایقرانی را چگونه می بینید؟

ما رنسانسی را در دوره جهان اقتصادی داشتیم و آوردهایی را برای فدراسیون داشت که شاید کسی تصور نمی کرد این اتفاق بیفتد. آن موقع دورنمایی تشکیل داده شده تا به جایی برسیم. قدم به قدم برنامه ریزی نموده بودیم حالا آن اتفاق نا میمون رخ داد و برنامه ما کنسل شد ولی برنامه چهارساله ای که فعلاً داریم این است در دو المپیک بعد جواب بگیریم. ما جوانان را می آوریم و سعی می کنیم آنها را از برنامه های فدراسیون خارج نکنیم. من در روز مجمع اعلام کردم پنج پایگاه خواهیم داشت که از مهر ماه به این مسئله می پردازیم تا به منزله تیم ملی ب باشند. شاید این چهار سال رنسانس دوم برای قایقرانی باشد و تا الان هر چیزی را که گفته ایم انجام داده ایم.

در حال حاضر توقعات از شما بالا رفته و خانواده قایقرانی انتظار بازگرداندن این رشته را به روزهای خوب خود دارند، فکر می کنید بتوانید از پس آن برآیید؟

رئیس کشور مالزی زمانی که می خواست کشور خود را به روز کند همه گفتند نمی گردد اما مردم مالزی پشت رئیس جمهور خود ایستادند و الان به شکلی شده که همه می گویند چه کشور زیبایی است. قایقرانی هم همین طور است و من دارم در خصوص یک خانواده صحبت می کنم. خانواده قایقرانی پشت من هستند و تمام 29 استانی که در حال حاضر رئیس هیأت دارند و تمام افرادی که در مجمع به من رأی دادند و حتی نفراتی که رأی ندادند یاری می نمایند تا این خانواده به اهدافی که من شعارش را داده ام برسد. دست به دست هم داده ایم و شک نکنید این اتفاق می افتد.

برای المپیک 2020 چه قول هایی داده اید؟

من اصلاً نگفته ام سهمیه می گیریم و اعلام کردیم در این 11 ماه که فرصت دارم تمام کوششم را می کنم تا سه سال از دست رفته یا اینکه از دست نرفته و توان دوستان همین قدر بوده را جبران کنیم و حداکثر سهمیه را بیاورم. ملی پوشان من کار ننموده زمستان را دارند در بهار انجام می دهند و اگر این اتفاق بیفتد که حداکثر سهمیه را بگیریم بدانید ورزشکاران من از جان مایه گذاشتند. همانطور که در حادثه سیل هم ملی پوشان به خواسته من آمدند و یاری کردند و از جان مایه گذاشتند.

البته خودتان که می دانید چند سهمیه می گیریم؟

می دانم اما هیچوقت نمی گویم. این وظیفه رئیس فدراسیون است که با این مسئله بازی کند و بگوید می دانم اما نمی گویم.

مسئله ای بوده در این مدت شما را ناراحت کند؟

تا حالا برایتان پیش آمده نان خالی به خانه بروید بچه های شما بخورند و بگویند چقدر خوشمزه است. ملی پوشان من با قایق و پاروی شکسته تمرین می نمایند اما می گویند تمرین عالی بود. میوه نمی خورند اما می گویند امروز دوست نداشتیم میوه بخوریم. دیروز که با ملی پوشان صحبت می کردم گفتند اگر میوه بود خوب بود اما اشکالی هم ندارد و می دانیم دست شما تنگ است (در این لحظه اشک از چشمان سهرابیان جاری شد).

تا امروز به من نگفته اند که چند ماه حقوق هایشان عقب افتاده است البته چک کشیدم حقوق بهمن تا فروردین خود را دریافت می نمایند. قرار شد در کنار غذا، میوه هم برایشان بگذاریم با این حال آن چیزی نیست که من انتظار داشتم انجام گردد.

در بیشتر فدراسیون ها شاهد این هستیم که بعضی ورزشکاران خواسته هایی دارند که از آن تعبیر به ورزشکار سالاری می گردد و در قایقرانی هم با چنین مسئله ای رو برو شده اید؟

ما هم در فدراسیون داشتیم. راه حلهای متفاوتی وجود دارد یکی اینکه با آن بجنگیم که در این صورت فدراسیون خودمان تضعیف می گردد و دیگری اینکه مسالمت آمیز با ورزشکار سالاری، مربی سالاری و هر چیزی که در این زمینه است برخورد کنیم. مطمئناً حل می گردد و بیشتر از یکی، دو نفر نیستند. صحبت هم کردیم آنها هم آن قدر واقف هستند که این خانواده را تضعیف ننمایند. نظم و انضباط در سیستم خیلی برای ما مهم است و 100 درصد از آن پیروی می کنیم هیچ وقت هم از آن تخظی نخواهیم کرد.

در بازی های آسیایی جاکارتا بعضی افراد حتی ترکیب تیم مشخص می کردند و این خودش ضربه زد؟

با افتخار می گویم اصلاً چنین چیزی را دیگر نخواهید دید.

مسئله ورزشکار سالاری چگونه حل می کنید؟

ابتدا پدرانه، دوم رفاقتی و سوم به وسیله ساختار.

شاید بعضی ها متوجه نشوند که شما دارید رفاقتی مسئله را حل می کنید و کار را تکرار نمایند؟

این خانواده می خواهد به جایی برسد. حالا ممکن است مسائلی از قبل باشد و نمی گویم خط مشی ها اشتباه بوده چون هر کسی راه حلی برای خودش دارد. هر فدراسیون برای خود راه حلی دارد و سیستمی که من و دوستانم داریم این است حالا ممکن است از دیدگاه ما خوب بوده اما آیندگان که بیایند بگویند اشتباه بوده است.

خدارا شکر از بیرون کسی برای ما مسئله ای به وجود نیاورده است. خانواده تا به امروز اجازه ورود نداده است. فدراسیون قایقرانی نشان داده که اتحاد خیلی خوبی دارد.

در انتخابات اتفاق خیلی خوبی که رخ داد حمایت مجمع از کسی بود که از جنس همین خانواده است.کسی از بیرون کوشش نموده برای شما مشکل به وجود آورد؟

من انتخابات فدراسیون قایقرانی را به منزله یک مسابقه تشبیه می کنم که روح جوانمردانه در آن بود. بعد از انتخابات کسانی که به من رأی نداند صادقانه به من گفتند و این برای من مهم و با ارزش بود. اما همان افراد به من گفتند از الان مثل کوه پشت من هستند و این نشان داد استحکام خانواده قایقرانی هنوز پابرجا است. وقتی به من می گویند میزبانی اردوها را برعهده می گیرند تا باری از روی دوشم برداشته گردد نشان گر این است این خانواده مستحکم تر از این حرف ها است.

نسبت به سالهای قبل رابطه شما با جهان اقتصادی به چه صورت است؟

ما با هم در ارتباطیم و با هم کار می کنیم. انتخابات هفت اسفند برای من تمام شد و حتی الان مربیانی که به من رأی ندادند هم دارند در در تیم ملی کار می نمایند. سهرابیان شاید فرد کینه ای و تندی باشد اما روی آن جایگاه رئیس فدراسیون قایقرانی نشسته است و حتی افرادی که با او موافق بودند اما رأی ندادند الان دارند در فدراسیون کار می نمایند. من و آقای جهان اقتصادی با هم همشهری، دوست و برادر هستیم و مسئله ای هم نداریم و او هم هیچ وقت نگفته سهرابیان نباشد نظرش بر این بود تلفیقی از دو کاندیدا این چرخ را بچرخانند. همه خانواده بدون استثنا در کنار هم هستند.

گل محمدی مطمئن بود که انتخاب می گردد چه اتفاقی افتاد در نهایت شما انتخاب شدید؟

دیدگاه هر کسی برای خودش قابل احترام است و آقای گل محمدی دوست خوب من است و البته من چنین دیدگاهی را از او نشنیدم. من مطمئن بودم رأی می آورم چون یک خانواده پشت من بود. می دانستم چه تعداد رأی می آورم و فقط یک رأی را اشتباه کردم آن یک رأی هم رئیس هیأت پروازش به مشکل برخورد. من هیچ سفر استانی نداشتم اما در آن شش ماه سه ساعت در شبانه روز می خوابیدم. 147 راه حل داشتم و با برنامه جلو آمدم و در نهایت هم خانواده قایقرانی خودشان خواستند و نشان دادند خانواده خیلی خوبی داریم.

8sharj.ir: تور رم: گردش در اروپای باستانی

parisro.ir: تور پاریس: دیدار از زیباترین شهر اروپا و کشور فرانسه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 23695

به "وعده سهرابیان، رنسانس دوباره در قایقرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وعده سهرابیان، رنسانس دوباره در قایقرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید