واگذاری 25 بندر کوچک به بخش خصوصی از هفته های آینده

به گزارش مجله سرگرمی، معاون امور بندری و مالی سازمان بنادر و دریانوردی از واگذاری بنادر کوچک به بخش خصوصی از هفته های آینده اطلاع داد و گفت: در این واگذاری ها که حدود 25 بندر را شامل می گردد، قابلیتهای تجاری و گردشگری بیشتر مد نظر بوده و تشکل ها و تعاونی های بخش خصوصی در اولویت برای ارزیابی و واگذاری هستند.

واگذاری 25 بندر کوچک به بخش خصوصی از هفته های آینده

محمد علی حسن زاده در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: تعداد بنادر کوچک در ایران بین 48 تا 52 بندر بوده که البته دلیل اختلاف نظر درباره تعداد بیشتر به تعاریف مختلف از این بنادر بر می گردد. در این میان حدود نیمی از آن ها در اختیار سازمان بنادر و بعضی زیر مجموعه سازمان شیلات و گمرک است.

وی با بیان اینکه بسیاری از تصدی گری ها در بنادر بزرگ از سال های دور به بخش خصوصی واگذار شده است، گفت: در راستای واگذاری بنادر کوچک به بخش خصوصی، هم اکنون فرآیندها و چگونگی واگذاری ها از نظر کمی و کیفی نهایی شده و منتظریم در جلسه هیات امنای سازمان بنادر مصوب گردد تا آن را به استان های جنوبی و به ادارات کل برای واگذاری ابلاغ کنیم.

به گفته معاون امور بندری و مالی سازمان بنادر و دریانوردی، ابلاغ دستورالعمل های اجرایی برای واگذاری بنادر کوچک حدود سه هفته دیگر طول می کشد؛ چرا که باید در جلسه هیات امناء تصویب گردد.

وی اعلام کرد: بخش های غیر دولتی به ویژه تشکل ها و تعاونی های بخش خصوصی در اولویت برای ارزیابی قرار دارند و نهایتا این طرح پس از ارزیابی و آنالیز پارامترهای مختلف به ارائه دهنده بهترین طرح واگذار می گردد.

حسن زاده ادامه داد: قابلیت ها و کاربردهای بنادر کوچک، بندر به بندر متفاوت است که البته عمدتا تجاری هستند و بعضی از آن ها کاربری ها و جاذبه های گردشگری هم دارند اما عمده بنادر در اختیار سازمان شیلات کاربرد غیر تجاری و گردشگری دارند که بعضی از آن ها از شیلات به سازمان بنادر در حال انتقال تصدی گری است که پس از این انتقال، آن ها را هم به بخش خصوصی واگذار می کنیم.

namasho.com: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 62658

به "واگذاری 25 بندر کوچک به بخش خصوصی از هفته های آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واگذاری 25 بندر کوچک به بخش خصوصی از هفته های آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید