محمود کلهر: پرسپولیس و استقلال کم اثرترین بازی را انجام دادند، برانکو نباید از بازی با السد بترسد

به گزارش مجله سرگرمی، محمود کلهر بازیکن سابق تیم های پرسپولیس و استقلال گفت که دربی 88 بار فنی زیادی نداشت و دو تیم بسیار با احتیاط وارد زمین شدند و کم اثرترین بازی خود را به نمایش گذاشتند.

محمود کلهر: پرسپولیس و استقلال کم اثرترین بازی را انجام دادند، برانکو نباید از بازی با السد بترسد

محمود کلهر در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران در خصوص دیدار دو تیم استقلال و پرسپولیس در دربی 88 گفت: بازی بار فنی زیادی نداشت و همانطور که قبلاً هم پیش بینی می شد، دو تیم خیلی با احتیاط به زمین آمدند. مربیانی روی نیمکت دو تیم بودند که می توانستند بار هجومی را به بازی بیاورند، اما هر دو تیم محتاط عمل کردند. چون استقلال با توجه به شرایطش در جدول به برد احتیاج داشت، می توانست هجومی تر بازی کند تا به پیروزی برسد. در مجموع بازی آنطور که بتوان برداشت فنی مناسبی از آن داشته باشیم، نبود. در بسیاری از شرایط دو تیم چهار پاس سالم پشت سر هم نمی دادند و کم اثرترین بازی را انجام دادند.

وی در واکنش به این پرسش که چقدر محتمل است وینفرد شفر بابت صندلی و اعتبارش در استقلال پس از حذف از آسیا و برانکو برای از بین نرفتن روحیه تیمش پیش از بازی با السد محتاط عمل نموده باشند تا شکست نخورند، گفت: دربی همیشه بسیار مهم است. اگر دقت نموده باشید، برانکو در بازی با سپیدرود به دو بازیکن خوبش استراحت داد تا برای دربی آنها آماده بمانند. با این حال اگر یک مقدار احتیاط را کنار می گذاشت می توانست از نقاط ضعف استقلال در خط دفاعی که در بازی های قبلی هم مشهود بود، استفاده کند. هرچند فکر نمی کنم برانکو به دلیل بازی با السد محتاط عمل نموده باشد و دربی همیشه برای بازیکنان استرس دارد. به دلیل استرسی که در دربی هست، حتی مربیان اگر نکات فنی را به بازیکنان گوشزد نمایند، ممکن است آنها به دلیل استرس و اضطراب زیاد نتوانند در زمین نکات فنی را به اجرا در بیاورند.

بازیکن سابق تیم های پرسپولیس و استقلال اضافه کرد: این بازیکنان باید بیشتر بازی نمایند تا استرس را کنار بزنند و راحت تر در زمین ظاهر شوند. شما دربی هایی که 4 بر 2 به سود پرسپولیس شد یا 3 بر 2 که ایمون زائد هت تریک کرد یا دیداری که استقلال 3 بر 2 پیروز شد را به خاطر بیاورید که چقدر به زیبا شدن دربی یاری کرد و حتی طرفداران تیم بازنده هم از بازی و عملکرد تیم شان راضی بودند. باید بازهم این اتفاقات در دربی رخ دهد تا بار فنی این بازی بالاتر برود. روی نیمکت هر دو تیم مربیان خارجی نشسته بودند که دربی به این شکل انجام شد، در حالی که اگر مربی داخلی روی نیمکت بود شاید انتقاد زیادی صورت می گرفت. مربی خارجی به ایران می آید، پول خوب می گیرد و بدون استرس روی نیمکت می نشیند. حتی اگر تیمش در انتهای جدول باشد، کسی با او کاری ندارد، اما همین اتفاق را با مربی داخلی مقایسه کنید. امیدوارم به این موضوع نیز توجه گردد.

برانکو ایوانکوویچ در نشست خبری اظهار داشت دربی را فدای بازی با السد ننموده و تیمش محتاط نبود، اما برخلاف او معتقد بود استقلال خط دفاعی قدرتمندی دارد که همه ملی پوش هستند. کلهر در واکنش به این موضوع که با توجه به نظر برانکو او منظورش از ضعف خط دفاعی استقلال چه بوده است، گفت: استقلال از نظر مهره در خط دفاعی مسئله ای ندارد، اما در بازی های قبلی نشان داد ناهماهنگی دارد. این ناهماهنگی باعث گردیده رقبا از ضعف استقلال استفاده نمایند. با این حال استقلال سازمان دفاعی خوبی در دربی داشت و مقابل دو مهاجم زهردار پرسپولیس که سیامک نعمتی هم به عنوان مهاجم کاذب به آنها اضافه می شد، عملکرد خط دفاعی استقلال خوب بود. امیدوارم دو تیم در بازی های آینده با قدرت بیشتری به میدان بروند تا بازی ها تهاجمی تر گردد و تماشاگران را به استادیوم بیاورند. بازی تماشاگر پسند پرسپولیس و استقلال باعث می گردد هم بازیکنان ما و هم فوتبال ما انگیزه بیشتری بگیرد. امیدوارم طرفداران استقلال و پرسپولیس بازی با کیفیتی ببیند تا مردم بیشتر لذت ببرند.

بازیکن سابق پرسپولیس درباره شرایط این تیم برای دیدار مقابل السد و تحلیل فنی اش از این بازی به خبرنگاران گفت: برانکو باید در بازی رفت با السد که در زمین حریف است، عناصر تدافعی بیشتری را در زمین بگذارد تا حریف را به خوبی پوشش بدهند و حداقل یک مساوی از آن بازی بگیرد. در بازی برگشت هم می توانند با سه مهاجم در استادیوم آزادی السد را حذف نمایند و به فینال آسیا بروند. مطمئناً در بازی رفت با السد، خط دفاعی پرسپولیس با رهبر خوبی به نام سیدجلال حسینی می تواند این کار را انجام دهد. هرچند حسین ماهینی فصل را از دست داد و برای او آرزوی سلامتی دارم.

کلهر اعلام نمود: مشکل پرسپولیس علاوه بر غیبت ماهینی، محرومیت انصاری و کمال کامیابی نیاست که می تواند مشکل آفرین گردد، اما باید به این موضوع هم نگاه کنیم که این تیم شجاع خلیل زاده را هم در اختیار دارد و علیرضا بیرانوند هم درون دروازه مطمئن است. برای جانشینی کمال هم احمد نوراللهی می تواند در هافبک دفاعی بازی کند و خط هافبک پرسپولیس با بازیکنانی مثل سیامک نعمتی، امید عالیشاه و حتی آدام همتی که در دربی هم بازیکن تأثیرگذاری نشان داد، قدرت بیشتری می گیرد. برانکو نباید از بازی با السد بترسد و باید از مهره های خود به خوبی استفاده کند.

namasho.com: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 4013

به "محمود کلهر: پرسپولیس و استقلال کم اثرترین بازی را انجام دادند، برانکو نباید از بازی با السد بترسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محمود کلهر: پرسپولیس و استقلال کم اثرترین بازی را انجام دادند، برانکو نباید از بازی با السد بترسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید