سهم گردشگری از اشتغال روستایی 24هزار میلیارد ریال است

به گزارش مجله سرگرمی، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: سهم گردشگری و صنایع دستی از تسهیلات مربوط به طرح حمایت از اشتغال در روستاها، 24 هزار میلیارد ریال است که با اهتمام روستاییان این رقم می تواند به صورت کامل جذب گردد.

سهم گردشگری از اشتغال روستایی 24هزار میلیارد ریال است

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، علی اصغر مونسان روز پنجشنبه در دیدار صمیمی با سرمایه گذاران و فعالان بخش گردشگری آذربایجان غربی اضافه نمود: آیین نامه مربوط به طرح حمایت از اشتغال روستایی در دولت نهایی و ابلاغ شد که فرصتی بی نظیر برای حمایت از اشتغال در روستاهاست.

او ادامه داد: همچنین 87 هزار میلیارد ریال تسهیلات 14 درصدی از محل سه بخش صندوق توسعه ملی، سازمان برنامه وبودجه و سازمان میراث فرهنگی برای فعالان بخش گردشگری در امسال در نظر گرفته گردیده است.

او اعلام کرد: به علت تأثیر بالای صنایع دستی و گردشگری در اشتغال پایدار، دولت توجه ویژه ای به این 2 حوزه دارد و تسهیلات خوبی نیز در این خصوص در نظر گرفته گردیده است.

معاون رئیس جمهوری افزود: کشورهایی با میراث فرهنگی کمتر توانسته اند با توسعه پروژه های مختلف در حوزه گردشگری درآمد زیادی را کسب نمایند که با توجه به ظرفیت میراث فرهنگی قابل توجه در ایران، باید از تجربیات آنان در راستای توسعه گردشگری بهره ببریم.

مونسان ابراز امیدواری کرد که با مواهب طبیعی، تمدن گران بها و سایر ظرفیت های منحصربه فرد، گردشگری نقش خود را در اقتصاد کشور بهتر از گذشته ایفا نماید.

او اعلام کرد: دولت به استان هایی نظیر آذربایجان غربی که ظرفیت های تاریخی زیادی دارد، توجه ویژه ای داشته و اعتبار لازم برای توسعه گردشگری این استان ها با توجه ویژه مسئولان کشوری در اختیار مدیران استانی قرار می گیرد.

او با اشاره به اهمیت گردشگری گفت: امروز گردشگری در جهان به اقتصاد سوم جهانی تبدیل گردیده و به صورت مستقیم در فراوری ناخالص جهانی اثر دارد.

او افزود: یک هزار منطقه گردشگری در کشور وجود دارد که می توان با بهره مندی مناسب ظرفیت های گردشگری کشور را افزایش داد.

مونسان دیروز و امروز برای آنالیز وضعیت حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به آذربایجان غربی سفر نموده است.

namasho.com: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: میراث آریا
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 1939

به "سهم گردشگری از اشتغال روستایی 24هزار میلیارد ریال است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهم گردشگری از اشتغال روستایی 24هزار میلیارد ریال است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید