برطرف چالش های بخش کشاورزی آبدان با جدیت دنبال گردد

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، کشاورزان از پرتلاش ترین اقشاری هستند که علی رغم مشکلات و کمبودها و نارسایی ها همواره در عرصه فراوری با عزمی جدی وارد عمل گردیده و همچنان منشا خدمات گسترده به جامعه هستند.

برطرف چالش های بخش کشاورزی آبدان با جدیت دنبال گردد

کشاورزانی که علاوه بر ایجاد اشتغال خود و دیگران نقش مهمی در فراوری و اقتصاد کشور دارند، این روزها با مشکلاتی روبرو هستند که احتیاج است مسئولان توجه جدی برای برطرف مشکلات و احتیاجهای انان داشته باشند.

آبدان در شهرستان دیر در جنوب استان بوشهر واقع شده است که یکی از قطب های اصلی فراوری گوجه فرنگی خارج از فصل کشور محسوب می گردد و افراد زیادی در این منطقه در عرصه کشاورزی مشغول به فعالیت هستند.

انی روزها کشاورزان در جنوب استان بوشهر از جمله آبدان با مشکلات و چالش های جدی روبرو هستند و بقا و دوام کشاورزی در این مناطق احتیاجمند حمایت جدی مسئولان است.

در نشستی که کشاورزان آبدانی با مسئولان آبدان و شهرستان دیر و مسئولان بخش جهاد کشاورزی داشتند مشکلات و احتیاجهای خود را مطرح کردند و از مسئولان برای برطرف این مشکلات اقدام فوری و جهادی را خواهان شدند.

از مهمترین مشکلات مطرح گردیده توسط کشاورزان آبدانی می توان به کاهش شدید منابع آبی، هزینه بالای فراوری و عدم دسترسی به تجهیزات و ماشین آلات جدید کشاورزی اشاره نمود.

با مطرح شدن دغدغه ها و مشکلات مبتلابه بخش کشاورزی، راهکارهای کوتاه مدت و بلند مدت برای توانمندسازی کشاورزان و خروج از وضعیت فعلی و پیش بینی مشکلات پیش رو و اتخاذ تدابیر لازم در راستای برطرف موانع موجود مورد بحث و آنالیز نهاده شد.

لزوم حمایت از کشاورزان

بخشدار آبدان با اشاره به شروع فصل کشت گوجه فرنگی خارج فصل گفت: لازم است تمهیدات لازم در راستای حل مشکلات مربوط به مراحل کاشت، داشت و برداشت این محصول اندیشیده گردد.

ابوالحسن گنخکی با اشاره به مشکلات بخش کشاورزی از جمله کاهش شدید منابع آبی، هزینه بالای فراوری و عدم دسترسی به تجهیزات و ماشین آلات جدید کشاورزی، گفت: در کوتاه مدت با فراهم سازی بستر آموزش کشاورزان به شیوه علمی و کاربردی به منظور ارتقای بهره وری لازم و نیز تامین منابع مالی مورد احتیاج این بخش جهت توسعه روش های نوین از جمله کشت گلخانه ای اقدامات لازم صورت پذیرد.

بخشدار آبدان ضمن تاکید بر ضرورت توجه جدی به برطرف مشکلات بخش کشاورزی به دلیل نقش ویژه آن در اقتصاد کشور گفت: تامین نهاده های مورد احتیاج کشاورزی، فراهم سازی زمینه دسترسی کشاورزان به کارشناسان خبره در همه مراحل فراوری نظیر فراهم سازی زمینه حمل و نقل و بازاریابی بهینه به ویژه صادرات محصولات کشاورزی تدابیر لازم اندیشیده گردد.

وی با اشاره به بدهی های معوقه کشاورزان به بانک ها و ناتوانی در پرداخت اقساط تسهیلات دریافتی به دلیل خسارت های وارده به مزارع کشاورزی طی سال های اخیر اضافه نمود: بانک های عامل نسبت به اجرای مصوبه هیات دولت در خصوص امهال وام های کشاورزان خسارت دیده از حوادث غیرمترقبه از جمله خشکسالی و سرمازدگی اهتمام جدی تری داشته باشند.

بخشدار آبدان با تاکید بر ضرورت تامین زیرساخت های مورد احتیاج بخش کشاورزی گفت: باید اقدامات لازم برای بهبود زیرساخت ها از جمله جاده های بین مزارع به صورت فراگیر و یکپارچه انجام گردد تا همه کشاورزان بتوانند از این امکانات بهره مند شوند.

namasho.com: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 1893

به "برطرف چالش های بخش کشاورزی آبدان با جدیت دنبال گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برطرف چالش های بخش کشاورزی آبدان با جدیت دنبال گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید