آذربایجان در صدر صادرات محصولات ایرانی به کشورهای CIS قرار گرفته است

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، جواد جهانگیرزاده بعدازظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران در محل هتل بین المللی اسپیناس شهرستان مرزی آستارا با بیان اینکه همکاری های سیاسی ایران و آذربایجان از زمان دولت تدبیر و امید و با اعتماد دو جانبه افزایش یافته و تاکنون 12 دیدار در سطح روسای جمهور انجام گرفته است، اظهارکرد: تفاهم نامه های موجود دو جانبه با کوشش سفارتخانه های دو کشور اجرایی شده اند.

آذربایجان در صدر صادرات محصولات ایرانی به کشورهای CIS قرار گرفته است

وی اشتراکات فرهنگی، معنوی و شباهت های اجتماعی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان را یادآورشد و اضافه نمود: مناسبات دو کشور همسایه ایران و آذربایجان در منطقه بی نظیر است.

سفیر ایران در جمهوری آذربایجان با اشاره به ظرفیت های بازار جمهوری آذربایجان برای انتقال میوه و سبزیجات ایرانی، گفت: با برپایی نمایشگاهی از محصولات فراوریی استان های کشاورزی ایران در تلاشیم تا فضا را برای تجارت در این زمینه آماده کنیم.

جهانگیرزاده با بیان اینکه در مرزهای دو کشور شاهد 24 ساعته شدن گمرکات آستارا، بیله سوار و جلفا هستیم، بیان نمود: تنها مرزی که به صورت 16 ساعته در بین مرزهای دو کشور ایران و آذربایجان کار می نماید، مرز پلدشت-شاه تختی است.

وی از همکاری ایران، آذربایجان و سوئد در فراوری اتوبوس درکشور آذربایجان اطلاع داد و اضافه نمود: بنا است بر اساس تفاهم نامه اجرا شده کارخانه اتوبوس سازی در آذربایجان و با همکاری کشورهای یاد شده افتتاح گردد.

سفیر ایران در جمهوری آذربایجان اظهارکرد: کارخانه مشترک خودروسازی ایران و آذربایجان در این کشور فعالیت خوبی دارد و تاکنون 1000 دستگاه نیز فراوری نموده که 90 درصد آن به فروخته شده است.

جهانگیرزاده توضیح داد: دو کشور در زمینه دارویی فعالیت خوبی دارند و کارخانه مشترک داروسازی نیز در حال فعالیت است.

وی نشست مشترک وزرای راه و شهرسازی ایران و اقتصاد و صنعت جمهوری آذربایجان را در آستارا بسیار خوب عنوان نمود و اضافه نمود: در این نشست تصمیم های بسیار خوبی در زمینه های ریلی، هوایی، دریایی و جاده ای گرفته شد.

وی ادامه داد: اجلاس آتی کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور در باکو برگزار خواهد شد.

namasho.com: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 9121

به "آذربایجان در صدر صادرات محصولات ایرانی به کشورهای CIS قرار گرفته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آذربایجان در صدر صادرات محصولات ایرانی به کشورهای CIS قرار گرفته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید